Keresés a CS2.HU portál saját keresőjével:
  
[v3nOm] sonic^pSy^pomes a PGL után
[v3nOm] nForzA^madie a PGL2004 után
[v3nOm] iNf!N!tY^NewZoo a PGL2004 után
[v3nOm] PGL^Bazsi interjú PPLAN után
[v3nOm] sonic^AR^ImmOrt4L a PGL után
[kukker] wNv interjú
[kukker] Mousesports | Blizzard interjú
[kukker+Sapek] All about NIP
[sh4d3+Sapek] All about SK.swe
[sh4d3+Sapek] All about Fnatic
[sh4d3] a`Piki interjú - egy pro pályafutása
[NoMáD] A SubiDubi szerver adminjai!

>> CS2.HU > Cikkek > Aktuális cikkek > Half-Life 2 teljes végigjátszás
Ma 2019. december 15. vasárnap, Valér névnapja van.

HL2: Vélemény, értékelés, kritika, történelem
Vélemény, értékelés, kritika, történelem

<- előző oldalkövetkező oldal ->

Vélemény a végéről:

Én azt hittem hogy felrobban, valahogy a „gonosz” elmenekül, és valami óriási nagy összecsapás lesz teljes fegyverzetben, valami közel hallhatatlan szuperhős ellen.Kicsit örülök is, hogy nem ez lett, meg szomorú is vagyok. Előny, hogy egyedi vége lett, és hátrány, hogy ez semmilyen befejezés... Azaz inkább keretes befejezés, mert így is indult. Az biztos, hogy senki sem azért játszott, hogy az utolsó öltönyös emberkés beszélgetést végignézze, meghallgassa.

Szerintem túlságosan is el volt nyújtva a játék, sok rész elég lett volna jóval rövidebben. A játék nagy része vontatott, unalmas. Pár olyan rész van, ahol az ember el tud feledkezni hogy ez egy játék, és ki tud kapcsolni. Egy jobb játék elfeledteti, hogy játszik vele az ember. De sajnos ez nem olyan.

Grafika: 85 %
3D motor megvalósítás: 70 %
Hang / hanghatások: 95 %
Játszhatóság: 65%
Eredetiség: 25 %
Interaktivitás: 20 %
Történet: 45 %
Multiplayer: 0 %


Összesen: 78 %
(nem átlagolt eredmény)

Ez is 95-100 %-os játék lett volna, amennyiben engem is érdekelté tett volna a Valve Software, hogy csak szépet és jót mondjak a játékról. Amennyiben ez megtörténik, leveszem a cikket és valószinűleg 100 %-osnak fogom feltüntetni a játékot, mármint hogy nekem 100 % megéri (hogy Ti megvegyétek! :) Addig pedig marad ez a jószándékúan is 78 %-os eredmény. Ez a játék átlagos, néhol rosszabb mint az átlag, néhol pedig jobb. De nagyrészt unalmas.

Volt szó a HL2 és a Doom 3 megjelenése előtt, hogy a HL2 mennyivel szebb, jobb lesz, mint a Doom 3. Én ezt sohasem hittem. John Carmack, a 3D játékok fejlesztőinek koronázatlan királya azért még tud programozni, viszont a HL2-nél nem igazán hallottam, hogy lenne ott olyan, aki úgy igazán tudja hogy kell ilyet írni, persze névtelen, ismeretlen tehetésgek lehetnek, de hát a papírforma győzött: a Doom 3-nak forradalmi a motorja, a HL2-nek meg pár évvel előtti, megkésett, tipikus. A Far Cry, HALO, és még sorolhatnék játékokat, amelyek magasan jobban játszhatóak, eredetibbek, szebbek. A HL2 egyedül a marketingnek köszönheti, hogy ekkora figyelmet kap.

Ha ezt nem a Valve, a Counter-Strike cége adja ki, hanem egy ismeretlen cég, és nem Half-Life 2, hanem teljesen más néven, picit külsőleg más szereplőkkel, más nevekkel, hogy mégse Half-Life legyen, de a történeten és semmi máson nem változtatni, akkor a játék a megjelenés után egyből a „senkinek nem kell, akciózzuk” polcra kerülne, és elkezdenék mindenféle grafikus kártyákhoz, majd CD mellékleten terjeszteni, hogy legalább látszólag vegyék, és látszólag érdekelje az embereket. Talán még cikket sem írtak volna a játékról, maximum lelkesebb, maximalistább magazinok megemlítik hogy van egy FPS játék, ami átlagos grafikával, az átlagosnál vontatottabban, az átlagnál jóval unalmasabb, viszont a vontatottsága miatt vagy 15 óra végigjátszani, így aki időmilliomos, és nincs jobb dolga, és elég kitartó, valamint szereti a HL klónokat, akkor esetleg próbálja ki. Csak gyüjtőknek.

Ha tudtam volna, hogy ilyen vontatott, ilyen unalmas, ilyen hosszú lesz, inkább elolvastam volna valami leírást a HL2-ről, aztán „huh, de jó hogy nem játszottam végig” lélegzettel olvasnék tovább a neten zenehallgatás mellett. De így, hogy végigjátszottam normál fokozaton, bizony elég nagy csalódást okozott sok szempontból.

Ha azt mondom, hogy ezt egy Half-Life 1 motorral, mint egy küldetés lemez adják ki, akkor lett volna reális. Lehet túl nagyok az elvárásaim, de nyoma sincsen a sok éves munkának, kivéve ha összesen 1 ember másodállásban dolgozott rajta végig. Az is lehet, hogy alkalmatlan emberek tömkelege csinálta ezt a játékot, pár profi grafikus és modellező társaságában. Alkalmatlan alatt azt értem, hogy középszerű, nem azt hogy rossz. John Carmack egy rátermett fejlesztő, a HL2 fejlesztőcsapata pedig nem rátermett. Kész szerencse, hogy a Valve-nél legalább a marketingesek jobbak mint az áltlagos, és így a magazinok címlapján van a játék.

De ha megnézzük a Half-Life 1-et, az is igazán érdekes. Ugye kiadták a Half-Life-ot, a történet az eredeti volt még jó sok évvel ezelőtt, módosított Quake 1, azaz Quake 2 motorra épült a játék. Akkor az jó volt, de nem kavarta fel a vizet annyira, mint a Doom, vagy a Quake. Egy Quake klón volt, eredeti történettel. Ennyi.

Aztán a Valve nagy ötlete, hogy lehet módokat fejleszteni a Counter-Strike-hoz. Ebben nagyon igazuk volt, mert ez bejött nekik: készültek a módok, nagyon közkedvelt lett. És egyszer csak megjelent hozzá a Counter-Strike, ami őrült népszerűvé tette a játékot. A Valve fel is vásárolta gyorsan, és elkezdte fejleszteni. Megfogta a cég az Isten lábát. Mivel CS-vel csak Half-Life megvétele után lehetett játszani, amit aktiválva kapott a felhasználó egy WON azonosítót (ami később Steam azonosító lett), ezáltal rákényszerítette a multiplayer-es embereket, hogy megvegyék a Half-Life-ot. Innentől egy átlagnál picit jobb FPS játék lett a világ egyik legjobban eladott játéka. De ha Carmack kicsit több időt tölt a dokumentálással, akkor a Counter-Strike Quake2 alá jelenik meg, akkor ők veszik meg, a Valve meg bezárt volna. De sajnos nem így történt.

A Valve tehát rendelkezett az aranytojást tojó tyúkkal, a Counter-Strike-al. Adta ki a változatokat, és még mindig vették mint a cukrot a Half-Life 1-et, már 2 kulcsot 5000 Ft körül, vagy az alatt. Hát, ez nem pénz. Ki kell találni valami újat. Beindult a Half-Life 2 fejlesztése, és közben átálltak a Counter-Strike 1.6 bétától a Steam-re.

A Steam egy külön mise. Indulása óta annyi keserűséget okozott a játékosoknak, mint még egy játék sem. Sokszor nem működött, ezért nem lehetett CS-vel sem játszani. De már 1.5 évnyi fejlesztés után az alap szolgáltatások ÁLTALÁBAN műküdnek. Elvileg kényelmes, gyakorlatilag meg sokszor szívás. De fogadjuk el, nincs választás annak, aki CS-vel akar játszani.

Jött a Counter-Strike:Condition Zero, ami nagy bukás lett, mert HL1 motorral működő csúnyácska, béna multiplayer szerű normál játék lett. Viszont a World Cyber Games döntőben azon játszottak, azaz CS:CZ-vel, így sokan azt is megvették kényszerűségből. Ne ez ami gusztustalan, de érthető is. A Valve-nak kell a pénz.

És most hogy kijött a Half-Life 2, adták hozzá a Counter-Strike:Source-ot, biztosítva a HL2-nek, hogyha majd egyszer jó lesz a CS:Source, akkor vegyék továbbá, és újra elmondhassák, hogy a HL2-t mennyien szeretik, és milyen jó. Ez az a kategóriás eladás, mint amikor egy gyümölcslevet azért veszel meg, mert szép a doboza...

A kiadás napján lévő formában a HL2 tartalmaz sok sok „szarvas”, azaz igen zavaró hibát, butaságot, ami a befejezetlen engine, azaz „játékot üzemeltető grafikus motor” tartalmaz, és azt hinnénk, hogy ennyi várakozás után nem tudunk belekötni semmibe, ez helyett pont fordítva: ennyi várakozás után alig tudunk dícsérni valamit...

Ha 1 - 1.5 éve adják ki, azt mondom, hogy átlagnál érezhetően jobb, szebb, de most, napjainkban ez kevés, nagyon kevés. Kár érte. Nagy kár. Kívánom, hogy a rajongók legalább ne csalódjanak. Én a HL1-et szerettem, HL2-t pedig elfogadom, ahogy az anya is elfogadja buta, csúnya, de mégis szeretetre éhes kisfiát. Lehet nagyképűen hangzik, de nem lennék büszke arra, hogy mondjuk én csináltam, én irányítottam volna a játék fejlesztését, inkább szégyenkeznék, és lenne 20 indokom, miért lett ilyen. De szerencsére nekem nem kell mentegetőznöm.

Aki nem ért velem egyet, nyugodtan fejtse ki a véleményét a fórumba, és azok is, akik hasonlóan látják. Lehetőleg azok kritizálják mélyebben a leírásom, akik végigjátszották, és a leírásomat is végigolvasták. Köszönöm.

J
 
<< előző 73 / 73 következő >>
 


HL2: d3_c17_04: harc a Star Wars lépegetővel
HL2: d3_c17_12b: Séta egyedül, táj demó
 
 

 

CSMOVIE.HU FOTOGALÉRIA


Steam telepítő Windows-ra
Natural Selection: MoTi 28-as kill-je
NS: Oonos egg and the noob lerk
ablecup2-m1r1
Natural Selection: MoTi 8-as kill-je, HA rush visszaverés
Natural Selection: aim hacks public szerveren
Hell Rell - cheat or not - part 2
MoTi play as onos :) - ns_dig_siege_fnl - onos tactics to win a game
Natural Selection: Hell Rell cheat or not?
ABLE-CUP match #4 ns_origin team3-vs-team4 t3=marine
MoTi play as onos :) - siege007 - onos tactics when HA rush
ABLE-CUP match #1 ns_origin team1-vs-team2 t1=alien
ablecup-m5-m6-ns_origin-t1-t4.zip
Hell Rell - cheat or not - part 3
ABLE-CUP match #2 ns_origin team1-vs-team2 t1=alien
SZŐNYI ISTVÁN Képzőművészeti Szabadiskola (XXXIX. évfolyam) tábor, 116 kép
ABLE-CUP match #3 ns_origin team3-vs-team4 t3=alien
ablecup2-m1r2
MoTi play as onos :) - csiege_b7 - onos tactics when HA+JP rush
Super Sony Speedhack on ns_stargate-sg1-beta4 map

Partner program:

Klikk ide a részletekért!



Igényelj CS2.HU-s
domaint INGYEN!



Ugrás az oldal tetejére

  Honlap térkép (sitemap)


Hamarosan! Hamarosan! Forum

PARTNEREK: